Sosiale medier kan være svært krevende å håndtere under en krise. De må overvåkes hele tiden, og endringene skjer lynraskt. Bilder og tekst kan ligge på nett før utrykningsbilene har kommet ut av garasjen. Før snakket vi om «The Golden Hour» – tiden en virksomhet hadde til å områ seg på før den måtte fronte en hendelse i mediene og overfor publikum. Nå snakker vi mer om «The Golden Minute». De sosiale mediene kan sette oss på sidelinjen om vi ikke er forberedt, men de kan også være et viktig hjelpemiddel for å nå ut med raske budskap, som når mange, uavhengig av tradisjonelle medier.Boka henvender seg til deg som har ansvar for krisehåndtering og kommunikasjon i virksomheten, men også til ledere og stabsmedlemmer som skal lede og håndtere en hendelse. Krisehåndtering online vil også gi et godt grunnlag for alle som tar utdanning innenfor krisekommunikasjon, beredskapsledelse og samfunnssikkerhet. Boka kan brukes både som pensum, hjelpemiddel og oppslagsbok.