Visjon 2 til programfaget markedsføring og ledelse 2 i videregående skole kom i revidert og oppdatert utgave 2018.Visjon 2 er faglig oppdatert på alle områder og har nye og relevante ekspempler. Visjon 2 er delt inn i fire hoveddeler: Markedsføring, overordnede mål og strategier. Situasjonsanalyse og markedsinformasjon. Konkurransemidlene. Personalutvikling og ledelse. Bærekraftig forretningsdrift.I læreverket Visjon er de konkrete eksemplene er viktige og bruk av caser innleder hvert kapittel i de nye utgavene. Fagstoffet blir gjennomgående forklart og konkretisert med eksempler fra næringslivet, bilder og figurer for å hjelpe elevene til bedre forståelse av faget. Arbeidet med oppgaver og større caser er et godt hjelpemiddel for å få et godt grep om faget. I tillegg er kontrollspørsmålene og de mindre oppgavene til hvert kapittel gode når elevene jobber med innlæringen av fagstoffet.Læreboka Visjon 2 finnes også i digitale utgaver.Elevnettstedet er gratis, men krever innlogging slik