Inn i ansiktet skriver seg inn i historien om en ung kvinne som hørte Guds stemme i sin egen kropp. Den synger etter, lever seg inn i og skjærer seg gjennom ansiktet til Renée Falconetti, hun som spilte Jeanne d’Arc i Carl Theodor Dreyers film La passion de Jeanne d’Arc (1928). Det handler om stemmen - om hva den betyr, og hva den er uttrykk for når den stemmen som høres i rommet ikke ligner på den stemmen du kjenner som din egen. Og det handler om bildemediets ondskap: night vision-bilder av en naken Paris Hilton, bilder av den vettskremte Nancy i Nightmare on Elm Street. Assosiativt og kritisk undersøker Jenny Hval hva en stemme kan være som ikke et bilde kan være - eller kanskje, hvem en stemme kan være. Og hva kan stemmen som høres gjøre med den som skriver? Høsten 2011 spilte Jenny Hval to stumfilmkonserter med sin egen musikk til La passion de Jeanne d’Arc. Inn i ansiktet er en fortsettelse av dette arbeidet. Lydinstallasjonen Innocence is kinky (2012), bestilt av Henie Onstad Ku