Boken inneholder fotografier fra 1979-1986 av pønkrockere, tatt av fotograf Fin Serck-Hanssen. Boka inneholder også fire essays om kunstneren, fotografisamlingen og 80-tallet. Fin Serck-Hanssen fotograferte den første generasjonen av norsk punk: Hærverk, Oslo Børs, Kjøtt, The Aller Værste og mange andre. Han tar bilder av alle slags artister, både i England og Norge. Alt fra eksentrikere som Einstürzende Neubaten, The Cramps og trashtransen Jayne/Wayne County, til postpunkband som Bauhaus, Cabaret Voltaire og A Certain Ratio, til lokale band som Holy Toy, Fra Lippi Lippo og Garden of Delight, til mer kjente navn som Elvis Costello, Human League, Frankie Goes to Hollywood, Jim Kerr fra Simple Minds, Midge Ure fra Ultravox og senere storheter som R.E.M. Blant de fineste er et av det den gang totalt ukjente bandet Depeche Mode fra samme år som bandet LP-debuterte. Boken viser Fin Serck-Hanssens rockefoto for første gang siden de sto på trykk i Nye Takter og mange fotografier som aldri