I Norge og i EU har det vært en målrettet satsing på entreprenørskapsutdanning. Ut fra et ønske om å bidra til utvikling av en kultur for entreprenørskap, har denne satsingen gitt en stor økning av entreprenørskapsutdanning ved skoler, høgskoler og universiteter i Norge og i andre europeiske land. Boken setter først og fremst søkelys på norske forhold. Den bidrar til diskusjonen om hva entreprenørskapsutdanning er, og skiller mellom utdanning for, om og gjennom entreprenørskap. Videre tegner den et bilde av entreprenørskapsutdanning i Norge gjennom å kartlegge utbredelsen av ulike tilbud i ungdomsskole, videregående skole og høyere utdanning. Bokens største del omhandler studier av potensielle effekter av entreprenørskapsprosjekter i grunnopplæringen, og hva som kan være effektene av ulike typer entreprenørskapsutdanning i høyere utdanning. Resultater og tilnærminger diskuteres også i lys av regjeringens handlingsplan for entreprenørskap i utdanningen. Boken er skrevet for forskere og